ALL INCLUSIVE. SUHDE, JOSSA SILMILLÄSI ON HYVÄ OLLA.

Täysin uudenlainen ja kattava palvelu silmillesi on täällä. Vaihda tyyliä huoletta vaikka vuoden välein ja nauti kaikista muistakin eduista. Ei enää yllättäviä kuluja eikä epätietoisuutta tarpeiden muuttuessa. Tätä kaikkea edulliseen kuukausihintaan on All Inclusive.

 

Näin All Inclusive toimii

All Inclusive -palvelussa saat edulliseen kuukausihintaan käyttöösi kolmet silmä- tai aurinkolasit tarpeidesi mukaan. Käytännössä palvelu toimii kuin silmälasien vuokraus tai leasing ja voit halutessasi vaihtaa yhdet lasit vuosittain. Kaikenlaisiin tilanteisiin mukautuvaan palveluun sisältyy myös kaikki muu tarpeellinen: kolmet linssit käyttötarpeidesi mukaan, linssien vaihto uusiin veloituksetta näkösi muuttuessa, kattavat optikon näöntutkimukset sekä pienkorjaukset. All Inclusive -asiakkuutesi ajan saat - 30 % alennusta kaikista piilolinsseistä kaikissa Instrumentarium-myymälöissä. Kaikki tämä kiinteään kuukausihintaan. Varaa aika näöntarkastukseen tai tule tutustumaan myymälään!

Näin saat All Inclusive -palvelun käyttöösi

1. Varaa aika näöntarkastukseen

Kaikki alkaa näöntarkastuksesta, jossa optikko tekee sinulle henkilökohtaisen näönhuollon tarvekartoituksen.

Solmiessasi All Inclusive -sopimuksen saat näöntarkastuksen veloituksetta.

2. Selaa kehyksiä verkossa

Verkosta löydät koko silmä- ja aurinkolasivalikoimamme. Kätevällä kuukausihintalaskurilla voit helposti laskea kuukausittaisen kokonaishinnan kehyksien ja valitsemiesi linssien kanssa. 

3. Tule myymälään ja solmi sopimus

All Inclusive -palvelu on saatavana valikoiduissa myymälöissä. Henkilökuntamme kertoo sinulle mielellään lisää All Inclusive -sopimuksesta ja auttaa sinua solmimaan sopimuksen, jossa silmilläsi on hyvä olla.

All Inclusive -hinnoittelu

All Inclusive -palvelun hinta muodostuu valitsemiesi kehysten ja linssien mukaan. Optikon määrittelemät näöntutkimukset sisältyvät kuukausihinnoitteluun. Voit  tutustua kuukausihintoihin käyttämällä kätevää kuukausihintalaskuria, jonka löydät silmälasi- ja aurinkolasivalikoimastamme. 

Katso silmälasivuokrausta tarjoavat myymälät ja solmi suhde, jossa silmilläsi on hyvä olla.

Nyt uusille All Inclusive asiakkaille piilolinssit kaupan päälle! 
Lue lisää edusta

* Katso alk. hintaesimerkki sivun alaosasta

Tätä kaikkea All Inclusive -palvelu sisältää

Kolmet kehyksetKolmet kehykset

Kolmet haluamasi kehykset

Tilanteet vaihtelevat, urheillessa tarvitset eri laseja kuin päätteellä tai lukiessa.

Kolmet linssitKolmet linssit

Kolmet tarvitsemasi linssit

Autamme sinua valitsemaan kehyksiisi juuri oikeat linssit käyttötarpeidesi mukaisesti.

Linssin vaihtoLinssin vaihto

Näkösi muuttuessa linssit veloituksetta uusiin

Ole huoleti, vaikka näkösi muuttuu. Vaihdamme linssit ajantasaisiin ilman erillisiä kuluja.

NäöntutkimuksetNäöntutkimukset

Kattavat optikon näöntutkimukset

Me huolehdimme siitä, että pysyt ajan tasalla oman näkösi tilasta.

KorjauspalveluKorjauspalvelu

Korjauspalvelu tuo turvaa laseillesi

Irtosiko sanka, menikö nenätyyny hukkaan? Ei hätää, pienkorjaukset hoidamme veloituksetta.

Silmälasien vaihtoSilmälasien vaihto

Muuta tyyliäsi huoletta vuoden välein

Tyyli muuttuu, niin sinäkin. Voit vaihtaa yhdet lasit vuoden välein. Vuosivaihdon yhteydessä sopimusaika pidentyy 12 kuukaudella.

Kattavat näönhuollon palvelut

Matkasi All Inclusive asiakkaaksi alkaa jo ennen lasien valintaa optikon näöntarkastuksella, jossa optikko tekee sinulle henkilökohtaisen näönhuollon tarvekartoituksen.

Tässä kartoituksessa optikko määrittelee näönhuollon tarpeesi, jotka voivat tarvittaessa sisältää näöntarkastuksen lisäksi esimerkiksi silmänpohjantutkimuksen.

Sopimuskauden aikana näönkorjaustarpeesi saattaa muuttua, jolloin vaihdamme sopimuslaseihisi uudet linssit veloituksetta.  

Tiesitkö, että huolehtimalla omasta näöstä ja käymällä säännöllisesti optikon tai silmälääkärin näöntarkastuksessa voit parantaa yhteistä liikenneturvallisuuttamme. Lue lisää kuinka näkökykysi vaikuttaa liikenteessä.

Valitse kolmet lasit eri tarpeisiin

Eri tilanteissa erilaiset lasit ovat paikallaan. Tarvitsitpa sitten näyttöpäätelasit ruudulla työskentelyyn, lukulasit kirjan parissa rentoutumiseen tai näyttävät lasit juhliin - nyt on varaa valita! Haluetessasi saat myös aurinkolasit voimakkuuksilla tai ilman. 

Kahdet silmälasit ja aurinkolasitKahdet silmälasit ja aurinkolasit

Kahdet silmälasit + yhdet aurinkolasit

All Inclusive -palvelun oma asiakaspalvelulinja apunasi

All Inclusive asiakkaillamme on oma henkilökohtainen asiakaspalvelulinja, joka on avoinna ma-pe klo: 9-12 puh: 0800 123 422. Numeroon soittaminen on ilmaista.

Tavoitat asiakaspalvelun myös sähköpostilla: allinclusive@instru.fi  

Usein kysytyt kysymykset

YLEISET

  • Mitä All Inclusive -palvelu tarkoittaa?

    All Inclusive on palvelusopimus kolmien lasien hankkimisesta käyttöösi. Toisinsanoen solmit kanssamme silmälasisopimuksen. Sopimukseen sisältyvistä laseista yksien on siis oltava silmälasit tai aurinkolasit vahvuuksilla. Sopimus muodostetaan lasien tilaushetkellä myymälässämme. Kuukausilaskun summa määräytyy valitsemiesi kehysten sekä linssipakettien mukaisesti.

    Lisäksi sopimukseen sisältyy linssien vaihto näön muuttuessa, silmälasien korjauspalvelu, sekä mahdollisuus vaihtaa yhdet lasit kerran vuodessa. Palvelun asiakkaaksi voit liittyä niissä Instrumentarium myymälöissä, joissa palvelu on saatavilla. Katso myymälät

    Tarjoamme lasien vuokrauksen lisäksi korjauspalvelun, joka kattaa veloituksetta pienkorjaukset ja suuremman vahingon sattuessa kustannukset ovat hyvin maltilliset. Kaikilla tuotteillamme on myös tuotetakuu, joka kattaa mahdolliset tuote- ja valmistusvirheet. Korjauspalvelu ja tuotetakuu eivät kata lasien tavanomaista kulumista.

SILMÄLASISOPIMUKSEN SOLMIMINEN

  • Kuka voi käyttää palveluun kuuluvia tuotteita?

    All Inclusive -sopimuksen voi tehdä 18 vuotta täyttänyt henkilö, jonka pysyvä osoite on Suomessa. Tuotteet ovat sopimuksen allekirjoittajan yksityiskäyttöön, eikä niitä saa luovuttaa tai vuokrata toisen henkilön käyttöön. Sopimus on aina henkilökohtainen.

    Instru omistaa tuotteet sopimuksen ajan, ja tuotteet palautetaan sopimuksen päättyessä. Voit halutessasi lunastaa itsellesi tuotteet sopimuksen päätyttyä edullisten lunastushintojen mukaisesti - 0-3 vuotta: lunastusmaksu on 30% lasien vuotuisesta kuukausimaksusta ja yli 3 vuotta vanhojen lasien kohdalla vain 10% lasien vuotuisesta kuukausimaksusta.

  • Voinko solmia sopimuksen lapselleni tai toiselle henkilölle?

    Valitettavasti tämä ei ole tällä hetkellä mahdollista. Sopimuksen tekijän ja lasien haltijan tulee olla täysi-ikäinen. Sopimus on aina henkilökohtainen.

  • Voinko tehdä sopimuksen verkossa?

    Sopimus tehdään aina myymälässä ja lasit on myös noudettava myymälästä. Palveluun kuuluvat tuotteet noudetaan aina samasta myymälästä, josta tilaus tehtiin, eikä niitä voi lähettää postitse tai noutaa toisesta myymälästä. Kaikki palveluun kuuluvat tuotteet noudetaan samanaikaisesti. Katso All Inclusive myymälät. Verkossa voit kuitenkin varata ajan näöntarkastukseen myymälään, jossa palvelu on saatavilla.

  • Onko palvelu saatavilla kaikissa Instrun myymälöissä?

    All inclusive -palvelu on saatavilla valikoiduissa myymälöissämme. Tilauksen ja noudon jälkeen voit asioida missä tahansa Instrussa, jossa All Inclusive -sopimus on voimassa

ALL INCLUSIVE -SOPIMUKSEN SISÄLTÖ

  • Mitä sopimukseen sisältyy?

    Sopimukseen sisältyy kolmet silmä- tai/ja aurinkolasit, joista vähintään yksien tulee olla vahvuuksilla. Tämän lisäksi sopimukseen sisältyvät säännölliset näöntutkimukset. Sopimukseen kuuluu myös linssien vaihto näön muuttuessa, lasien korjauspalvelu, sekä mahdollisuus vaihtaa yhdet lasit kerran vuodessa.
  • Milloin voin käyttää näöntutkimuspalveluja?

    Optikon näöntarkastus ennen sopimuksen allekirjoitusta sisältyy sopimushintaan. Lisäksi optikkomme suosituksen perusteella tehtävät optikon näöntutkimukset sisältyvät sopimukseen niin usein kuin on tarpeen. Varaa aikasi näöntarkastukseen All Inclusive -palvelua tarjoavaan myymälään ja autamme sinua valitsemaan sinulle sopivat lasit.
  • Kuuluuko All Inclusive -palveluun myös silmälääkäripalvelut?

    Ei. Silmälääkäripalvelut eivät kuulu sopimukseen. Mikäli optikkomme havaitsevat tutkimuksissa tarvetta silmälääkärille, ohjaavat he sinut silmälääkärin luo. Silmälääkärit ovat yksityisiä ammatinharjoittajia, ja perivät palveluistaan hinnoittelunsa mukaista korvausta.
  • Kuuluvatko piilolinssit sopimukseen?

    Tällä hetkellä piilolinssit eivät ole osana All Inclusive -silmälasisopimusta, mutta voit tilata ne kätevästi erikseen verkkokaupastamme. Liittymällä kotiintoimituspalvelumme asiakkaaksi saat merkittäviä etuja piilolinssihankinnoissasi.
  • Minkälaiset ja kuinka monet lasit voin valita?

    Voit valita kolmet silmä- ja/tai aurinkolasit valikoimastamme, joista yksien tulee olla voimakkuuksilla. Silmä- ja/tai aurinkolasivuokrauksen hinta määräytyy sen mukaan, minkälaiset kehykset ja linssit valitset. Voit valita lasit näkötarpeittesi mukaisesti, esimerkiksi näyttöpäätelasit, moniteholasit tai aurinkolasit vahvuuksilla tai ilman.

MAKSAMINEN

  • Kuinka paljon sopimus maksaa?

    Sopimuksesi kuukausimaksu määräytyy sen mukaan, minkälaiset silmä- ja/tai aurinkolasit ja linssit valitset. Edullisimmat sopimukset alkavat kolmien lasien osalta 10€/kk. Esimerkiksi yksitehokäyttäjän silmälasivuokrauksen kuukausipaketti on valinnoista riippuen suurin piirtein hintahaarukassa 20-30€/kk ja monitehojen käyttäjäksikin pääsee muutamalla kympillä kuussa. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero, eikä niissä ole korkoja eikä piilokuluja.
  • Milloin sopimuksesta pitää alkaa maksaa?

    Sopimuksesi astuu voimaan, kun noudat lasisi ja kuittaat ne vastaanotetuiksi. Ensimmäinen lasku sisältää kuukausimaksut kuluvan kuun jäljellä olevilta päiviltä sekä seuraavan kuukauden kuukausimaksun. Sen jälkeen kuukausimaksu veloitetaan aina kuukausikohtaisesti.
  • Miten laskutus toimii?

    Saat palvelun ensimmäisen kuukausilaskun postin toimittamana kirjeenä meillä järjestelmässä olevaan lähiosoitteeseesi. Tämän jälkeen sinulla on mahdollisuus tehdä e-laskusopimus, josta ei synny laskutuslisää. Paperiseen laskuun lisätään 2,90 € laskutuslisää.
  • Mitä jos minulta jää laskuja maksamatta?

    Laskut pitää olla maksettuina, jotta voit käyttää All Inclusive -palveluita. Maksujen viivästyminen aiheuttaa sinulle myös lisäkuluja. Jos laskujen maksu viivästyy muistutuksesta yli 30 päivää, voi Instru irtisanoa sopimuksen päättyväksi heti. Mikäli sopimus irtisanotaan laskunmaksun viivästymisen takia, samalla peritään loput sopimuskauden kuukausimaksuista.
  • Pitääkö minulla olla verkkopankkitunnukset?

    All Inclusive -sopimus ei edellytä verkkopankkitunnuksia. Jos haluat hyödyntää laskutusmuotona e-laskun, on sinulla oltava verkkopankkitunnukset, jotta voit verkkopankissa tilata e-laskun.

SILMÄ- JA AURINKOLASIEN VAIHTO-OIKEUS JA KORJAUS

  • Onko tuotteilla vaihto-oikeutta?

    Kyllä, tuotteilla on aina 30 päivän vaihto-oikeus, jos huomaat, etteivät ne sovi sinulle.
  • Entä jos lasit katoavat?

    Jos silmä- ja/tai aurinkolasit katoavat, sinulta veloitetaan lasien lunastushinta kyseisistä silmä- ja/tai aurinkolaseista sopimuksen päättyessä lasien palauttamisen yhteydessä. Mikäli haluat uudet lasit kadonneiden tilalle, maksat kadonneiden lasien lunastushinnan vuosittaisen vaihdon yhteydessä.
  • Mitä lasien korjaus maksaa?

    Lasien pienkorjaukset kuuluvat palvelun hintaan. Pienkorjauksia ovat esimerkiksi kehysten taivutus, aisanpäiden vaihto, nenätyynyjen vaihto ja ruuvien kiristys. Lasien normaali kuluminen ei sisälly pienkorjausten piiriin.

    Isommat korjaukset voidaan hoitaa korjauspalvelumme kautta, jolloin sinun tulee maksaa korjattavien lasien kolminkertainen kuukausimaksu. Vaihtoehtoisesti voit maksaa hinnaston mukaisen korjaushinnan, mikäli se tulee sinulle edullisemmaksi kuin kolminkertainen lasikohtainen kuukausimaksu.

  • Mitä jos lasit hajoavat, eikä niitä voi korjata?

    Korjattavat lasit on palautettava myymälään. Kun lasit joudutaan tekemään kokonaan uusiksi, tulee sinulle maksettavaksi korjattavien lasien kuusinkertainen kuukausihinta. Tällöin silmä- ja/tai aurinkolasien vuokrauskausihinta voi muuttua toimituspäivästä alkaen.

SOPIMUSKAUDEN AIKANA

  • Milloin minun tulee viimeistään noutaa lasini?

    Sinulla on kaksi kuukautta aikaa noutaa lasit. Aika lasketaan myymälän sinulle lähettämästä valmistumisilmoituksesta. Ilmoitus lähetetään sinulle tekstiviestillä ja sähköpostilla. Tämän jälkeen lasit katsotaan sinulle toimitetuksi, vaikka ne jäisivät noutamatta. Noutamattomat lasit säilytetään myymälässä kahdeksan kuukautta valmistumisilmoituksesta.
  • Voiko linssien vaihdon tehdä myös aurinkolaseihin ilman voimakkuutta?

    Ei voi. Sopimusehdoissa on rajattu oikeus vaihtoon silloin, kun voimakkuus muuttuu, eikä oikeus koske aurinkolaseja ilman voimakkuutta.
  • Voiko linssit vaihtaa mistä tahansa saadun reseptin perusteella?

    Ei voi. Linssien vaihto perustuu aina Instrumentariumin optikon tai silmälääkärin näöntutkimukseen, jonka perusteella tehdään suositeltu voimakkuuden muutos.
  • Tuleeko minun vaihtaa silmälasit tai aurinkolasit joka vuosi?

    Sinulla on oikeus, mutta ei pakko, vaihtaa yhdet lasit 12 kuukauden jälkeen. Sopimuskausi pitenee aina 12 kuukaudella vaihdon yhteydessä. Esimerkiksi jos vaihdat lasit 18 kuukauden jälkeen sopimuksen solmimisesta, jäljellä oleva sopimuskausi on 18 kuukautta.

SOPIMUKSEN KESTO JA IRTISANOMINEN

  • Kuinka pitkä on sopimuksen sitoutumisaika?

    Solmiessasi All Inclusive -sopimuksen sitoudut määräaikaiseen kahden vuoden sopimukseen, jonka voimassaoloaikana olet oikeutettu kaikkiin palvelun etuihin. Määräaikaisuuden päätyttyä sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, ellet sitä erikseen irtisano. Yksien lasien vaihto sopimuskaudella lisää 12 kk koko sopimuksen kestoa alkuperäisen sopimuskauden perään.
  • Mitä laseille tapahtuu sitoutumisajan päätyttyä?

    Saat lasit käyttöösi Instrulta sopimuksen keston ajaksi, eli käytännössä vuokraat ne, minkä jälkeen sitoutumisaika päättyy. Tämän jälkeen sinulla on mahdollisuus jatkaa sopimusta halutessasi. Sopimuksen päätyttyä voit joko palauttaa Instrulle silmä- ja/tai aurinkolasisi tai lunastaa ne itsellesi maksamalla maltillisen lunastushinnan parikohtaisesti - voit siis valita, mitkä laseista halutessasi pidät ja mitkä palautat.
  • Milloin ja miten voin irtisanoa sopimuksen?

    Sitoutumisajan päätyttyä irtisanomisaika on yksi (1) kuukausi. Irtisanomisesta voi ilmoittaa milloin tahansa. Jos määräaikaista sopimuskautta on vielä voimassa, on sinun maksettava jäljellä olevat kuukausimaksut normaalitahdissa ja sopimus loppuu, kun määräaikaisuus päättyy.

    Voit irtisanoa sopimuksen soittamalla All Inclusive -asiakaspalvelunumeroon, laittamalla sähköpostia allinclusive@instru.fi tai käymällä palvelua tarjoavassa myymälässä. Saat irtisanomisesta vahvistuksen sähköpostiisi.

  • Milloin sopimus voi päättyä välittömästi?

    Jos näkösi muuttuu niin, ettet enää tarvitse laseja voimakkuuksilla poissulkien kirurgisesti tehdyt "ei-pakolliset" leikkaukset, kuten taittovirheleikkaukset laserilla, tai mikäli voimakkuus on sellainen, ettemme pysty palveluun kuuluvilla linsseillä korjaamaan näkötarpeitasi. Jos ilmoitat sosiaalisesta suoritusesteestä, on sinulla myös oikeus irtisanoa sopimus heti.
  • Milloin minun pitää palauttaa palveluun kuuluvat lasit?

    Kun sopimus loppuu, sinulla on 30 päivää aikaa palauttaa lasit. Palautus tehdään All Inclusive -palvelua tarjoavaan Instrumentarium-myymälään.

* All Inclusive -palvelu alk. 10 €/kk hinta sisältää kolmet kehykset hintaluokasta ≤ 69 € ja perusyksiteholinssit vakiovoimakkuuksin hintaluokasta ≤ 45 € vähintään 24 kk määräaikaisella sopimuksella, siten että vähintään yksien lasien tulee olla voimakkuuksilla. Toiset- ja/tai kolmannet lasit voivat olla joko silmälasit, aurinkolasit voimakkuuksilla tai ilman. Lisäksi sopimus sisältää optikon määräämät näöntarkastukset ja lasien pienkorjaukset sopimuskauden aikana sekä reseptitakuun, jolloin voimakkuuksien muuttuessa linssit vaihdetaan veloituksetta saman hintaluokan tuotteisiin. Sopimuskauden hinta määräytyy valitsemiesi tuotteiden normaalihinnan mukaan. Yhdet sopimuksessa olevat lasit voi vaihtaa uusiin 12 kk välein, jolloin jäljellä oleva sopimuskausi pitenee 12 kuukaudella. Sopimus jatkuu automaattisesti 24 kk jälkeen toistaiseksi voimassa olevana, mikäli sitä ei ehtojen mukaan päätetä.

Tutustu palveluun myymälässä

Saat palvelun käyttöösi valikoiduista myymälöistämme

Voit tehdä varauksen myös soittamalla

09 4241 7000

ma–pe 9–20, la 9–17, su suljettu.
Puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu